Покоління ГБО


Розрізняється на карбюраторне і інжекторне обладнання. Має нумерації поколінь, перше, друге, третє, четверте і п'яте. Використовуваний газ: пропан-бутан (зріджений газ), метан (стиснутий).

Конструкційно газобалонне устаткування складається з:

  1. Заправний пристрій
  2. Електромагнітний газовий клапан
  3. Газовий редуктор
  4. Дозатор газу
  5. Змішувач газу
  6. Електромагнітний бензиновий клапан
  7. Блок управління гбо
  8. Перемикач виду палива
  9. Трубопроводи та шланги
  10. Балон газовий

Перше покоління газобалонного обладнання автомобіля (ГБО)

Принцип роботи першого покоління заснований на регулюванні тиску газу, що надходить з редуктора і подальшої дозуванні кількості подаваного газу механічно. Ці системи встановлювали на два типи автомобілів: карбюраторні, інжекторні (моновприскові). У першому поколінні ГБО використовуються як вакуумні, так і електронні газові редуктори (без лямбда-зонда). Це — традиційні пристрої зі змішувачем газу.

В комплект газобалонного обладнання першого покоління входили як вакуумні, так і електричні редуктори з електронним управлінням.

Друге покоління ГБО

Системи другого покоління має в своєму складі електричний редуктор і електронний дозуючий пристрій, яке спирається на сигнали датчика кисню (лямбда-зонд) у випускному колекторі двигуна, датчика положення дросельної заслінки (TPS — Throttle Position Sensor) і датчика частоти обертання коленвала (RPM). Газовий електронний блок управління (лямбда-контролер) отримує сигнали від зазначених вище датчиків і підтримує необхідний (стехіометричний склад газо-повітряної суміші як на сталих, так і на перехідних режимах роботи двигуна.

Третє покоління ГБО

У системах газобалонного обладнання третього покоління електронний блок разом з дозатором розподільником забезпечує розподілений синхронний впорскування газу у впускний колектор за допомогою механічних форсунок. Електронний блок спирається на сигнали датчика положення дросельної заслінки (TPS), датчика вмісту кисню у випускному колекторі двигуна (лямбда-зонд), датчик частоти обертання коленвала (RPM), датчика абсолютного тиску (MAP) і регулює режим подачі газу.

Індивідуальна подача газу в кожен конкретний циліндр здійснюється дозуючим пристроєм — газовим інжектором. Механічні форсунки відкриваються за рахунок надлишкового тиску в магістралі подачі газу. Електронний блок ГБО третього покоління створює власні паливні картки та з-за особливостей конструкції крокового дозатора недостатньо оперативно коригує складу газоповітряної суміші.

Четверте покоління ГБО

Ця система, з допомогою електромагнітних форсунок, забезпечує розподілений послідовного або паралельного упорскування газу. Принцип дії цієї системи відрізняється від попередніх поколінь.

Робота електромагнітних газових форсунок коригується за допомогою газового блоку управління (аналог штатного автомобільного електронного блоку управління (ЕБУ) мотором). Газовий блок управління зчитує сигнали (згенеровані штатним ЕБУ) йдуть на бензинові форсунки і на їх основі виробляє розрахунок сигналів для управління газовими форсунками. Управління впорскуванням газу фактично здійснюється на основі сигналів штатного ЕБУ.

Газ з редуктора подається до газових форсунок і впорскується безпосередньо на впускні клапана двигуна.

П'яте покоління ГБО

Відмінною особливістю п'ятого покоління автомобільного газобалонного устаткування є те, що газ подається в циліндри двигуна в рідкому стані. Для цього система додатково оснащується газовим насосом, який змушує циркулювати рідкий газ з балона через систему паливних магістралей в рампу газових форсунок і таким чином створює необхідне постійне тиск перед форсунками. Через клапан зворотного тиску газ повертається в балон.

Газові електромагнітні форсунки подають газ у рідкому стані. Також в таких системах можлива подача рідкого газу через бензинові форсунки.

Газовий блок управління використовує бензинові паливні картки, закладені в штатний ЕБУ, і вносить лише необхідні поправки для адаптації до газу.

Залишились питання?

Якщо у Вас э питання, використовуйте
зворотнiй дзвiнок, i ми вам передзвонимо

Обратный звонок

Он-лайн чат

Також до нас можливо звернутися
через чат на сайтi!

Написати нам